سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

امسال طرح استقبال از بهار شهرداری مشهد متفاوت است

  • کد خبر: ۱۵۴۷۴۸
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
امسال طرح استقبال از بهار شهرداری مشهد متفاوت است
موضوع شهرآرایی و آذین‌بندی و المان‌های شهری فعالیتی گسترده است که سبقه‌ای ۱۵ ساله دارد و در این حوزه، همه‌ساله و پیش از سال نو، اقدامات ویژه‌ای صورت می‌گیرد که برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز جلوه بسیار متفاوت و جذابی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ طرح استقبال از بهار شهرداری مشهد؛ یکی از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه شهرداری در سال‌های اخیر است که توانسته به نحو شایسته‌ای در میان جوامع مخاطب خود محبوبیت کسب کند. استقبال از بهار جزو رویداد‌های مهم مدیریت شهری بوده که مبدا اصلی و مبتکر آن شهرداری مشهد است. از این رو سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس، برنامه‌های ایام نوروز ۱۴۰۲ خود را در ۳ بخش، آذین‌بندی و شهرآرایی، ساماندهی معضلات اجتماعی و کودکان کار و متکدیان و همچنین اسکان اضطراری، خدمات ویژه‌ای را به شهروندان و زائران رضوی تقدیم می‌کند.

موضوع شهرآرایی و آذین‌بندی و المان‌های شهری فعالیتی گسترده است که سبقه‌ای ۱۵ ساله دارد و در این حوزه، همه‌ساله و پیش از سال نو، اقدامات ویژه‌ای صورت می‌گیرد که برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز جلوه بسیار متفاوت و جذابی دارد.

امسال نیز مدیریت شهری به دنبال ایجاد فضای بانشاط برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز است و برهمین اساس استقبال از بهار امسال را با مشارکت هنرمندان آغاز کرد، در اقدامی ابتکاری با شکل و شمایل پیش آمده و هنرنمایی هنرمندان که سبب شد در شهر‌های دیگر نیز اجرایی شود. در رویداد استقبال از بهار ۱۴۰۲، ۵۲۶ هنرمند مشارکت کردند که بیش از ۲۰۰۰ اثر و ایده در بخش‌های مختلف ارائه شد.

استقبال از بهار امسال به غیر از گل‌آرایی، فضاآرایی و عمران، شامل بخش‌های دیگری نیز می‌شود، از جمله این بخش‌ها می‌توان به طراحی، جانمایی و نصب المان، نقاشی دیواری، نمایش‌های خیابانی، سرود، فضاآرایی و پارچه‌‎آرایی معابر و ... اشاره داشت که برآیند آن‌ها به دنبال فراهم آوردن جلوه متفاوتی از شهر است.

از آنجایی که مشهد یکی از شهر‌های پیشتاز در حوزه تئاتر است، برهمین اساس، یکی از بخش‌های ویژه استقبال از بهار امسال نمایش‌های خیابانی است؛ آثار ارائه شده در این حوزه توسط داوران و اساتید پیشکسوت، ارزیابی و ۱۵ گروه انتخاب شدند که از این تعداد، ۵ گروه از استان‌های دیگر کشور هستند که در ایام نوروز، به اجرای نمایش‌های خیابانی می‌پردازند.

گفتنی است؛ استقبال از بهارفرآیندی هشت ماهه‌ای دارد که از تیرماه آغاز می‌شود تا در اسفندماه، شهری پویا داشته باشیم.

فرآیند انتخاب محورها، طرح‌های گرافیکی، انتشار فراخوان، فرآیند داوری و تحلیل آثار در تیرماه آغاز خواهد شد؛ در این حوزه ۶۰۰ اثر داوری شده و با توجه به تقارن اعیاد شعبانیه و ماه مبارک رمضان و نوروز، رویداد‌های ویژه‌ای درنظر گرفته‌ایم.

امسال شهرداری در بخش المان‌ها به سمت ساخت المان‌های کوچکتر رفته است تا تعداد آثار را افزایش و عدالت توزیعی را بیشتر کند. جداره‌های اتوبوس، پل‌ها، نقاط پرتردد شهری و ... همگی در نوروز مدنظر و مورد توجه بوده تا حال و هوای عید در سراسر شهر ملموس باشد.

 ۴۵۰ نقطه در بخش آذین‌های شهری پیش‌بینی شده و طراحی‌ها به نحوی است که مردم در کنار این المان‌ها حضور پیدا کنند و با آن‌ها تعامل برقرار کنند

همچنین پهنه‌های مختلفی در سطح شهر پیش‌بینی شده است که یکی از این پهنه‌ها، ویژه کودکان است که با موضوع ایران و توجه به جانوران و گونه‌های گیاهی درحال انقراض و آگاهی‌بخشی در این خصوص با روش‌های جذاب درنظر گرفته شده؛ این مکان‌رویداد در میدان جانباز جانمایی شده و دربرگیرنده ۲۲ المان است. مکانی مختص نوجوانان در رودپارک پیش‌بینی شده است که در این مجموعه، آثار نجوم و صور و فلکی و المان‌های علمی است که کاربردی بوده و بازدیدکنندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->